توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار کتاب شد
مجموعه رباعی این کوه سرش همیشه زیر برف است ازمحمد عالی‌زاده منتشر شد
باگردآوری و تنظیم خسرو باباخانی و رقیه‌سادات صفوی
مجموعه داستان بزرگسال روح مرطوب منتشرشد

آخرین مطالب

بازی در زمین شعر 1 ، یادداشتی از لیلا کردبچه شاعر 1398/5/19
اگرکسی‌ با شناختی نسبی ازشعر، فرصتی داشته باشد و ماهی یکی‌دوبار به جلسات شعر، سری بزند و شعری بشنود، یا حوصله‌ای داشته باشد و ازبین تعداد بی‌شمار مجموعه‌شعرهایی‌که درچندسال اخیر، بی‌وقفه از زیردستگاه چاپ بیرون می‌آید، دست‌کم ماهی یکی‌دو مجموعۀ پیشنهادی را تورّق کند، به‌راحتی اعتراف خواهدکرد که دراین سال‌ها، شاعرجدّی، یا شاعرجوان و مستعدّی که فعلاً معلوم نیست بعدها هم با جدیّت شعر را ادامه خواهد داد یا نه، کم نداریم.
یادداشتی از زهره السادات فرقانی بر رمان فانتزی های عصرجدید نوشته فاطمه حیدری گوجائی 1398/5/16
کتاب«فانتزی های عصرجدید »به قلم « فاطمه حیدری گوجائی » در 160 صفحه، شمارگان 1250 و با قیمت 22 هزارتومان درانتشارات سوره مهر حوزه هنری واقع در تهران خیابان حافظ، خیابان رشت در سال 1397 به چاپ رسید که پس از آن درسی و دومین نمایشگاه بین المللی تهران در اردیبهشت سال 1398 نیز عرضه شد. ازدیگر آثاراین نویسنده می توان به مجموعه داستان« داستان سگ » و داستان بلند« رازچاه» اشاره کرد.
جرعه‌یی از بصیرت‌های بیهوده! 1398/5/16
نقدی ازمسعود قربانی برکتاب "بصیرت های بیهوده"، اثر عبدالحمید ضیایی که ازسوی انتشارات فصل پنجم منشر شده است.
یادداشتی ازلیلا کردبچه با عنوان وزارتِ علوم؛ پیش‌قدمِ ناکارآمد درحل معضل قحطیِ کاغذ 1398/4/23
لیلا کردبچه ، شاعر و منتقدادبی ، یادادشتی درباره معضل قحطیِ کاغذ ، پیش قدمی وزارت علوم درممنوع کردن انتشارپنج الی هفت نسخۀ کاغذیِ پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری به منظور صرفه جویی درمصرف کاغذ، تأسیس پی‌درپیِ بنگاه‌هایی اقتصادی تحت‌عنوان «انتشاراتی» درسال‌های اخیر و انتشاردلنوشته هایی تحت عنوان شعرنوشته است که می خوانید:
یادداشتی از فریبا یوسفی به بهانه شروع دوره تازه نشست های ماهانه یک ماه،یک کتاب 1398/4/23
نشست های ماهانه «یک ماه،یک کتاب»، به همت مرکزآفرینش های ادبی حوزه هنری و به منظورنقد و بررسی کتاب‌های شعرزنان ، پس از3 ماه وقفه به روال گذشته، با دبیری و اجرای « فریبا یوسفی » درسالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزارخواهد شد.به همین بهانه فریبا یوسفی یادداشتی نوشته است که می خوانید.
یادداشتی ازمهدی مظفری ساوجی در باره نقد ادبی 1398/3/25
آنچه اهمیت نقد را در منظر هنرمند و در وهلة بعد مخاطب نشان می‌دهد معاییری است که منتقد در شناخت و شناساندن نقاط قوت و ضعف یک اثر به دست می‌دهد. برای نقد یک اثر ادبی باید با همة اجزا و عناصری که در شکل‌گیری آن اثر نقش داشته‌اند آشنا بود. این آشنایی صرفاً به اجزا و عناصر درون‌متنی مربوط نمی‌شود و دگردیسی‌های شکلی اثر را نیز در گذر زمان دربرمی‌گیرد. به عنوان مثال در نقد غزل باید این نکته را در نظر داشت که این قالب در ابتدا به‌عنوان نسیب و تشبیب قصیده به کار می‌رفته و بعد رفته‌رفته شکل مستقل خود را پ
خطر فرسودن زبان فارسی در حوزۀ نشر 1398/3/25
چگونه است که ناشران برای کاغذ، برای تایپ، برای صفحه‌بندی، برای طراحی جلد، و نیز برای خودِ کلمه(در هیأت حق‌التألیف) هزینه می‌کنند، امّا اهمیتی به سلامت زبانِ آنچه چاپ می‌کنند نمی‌دهند؟
کَهکین کم‌شانس! 1395/11/2
. گفت‌وگو با آزادی‌خواه لذت‌بخش است. لذت‌بخش به خاطر خوش‌سخنی‌اش و استفاده‌ی مداوم از واژگان محلی. این گفت‌وگو با همکاری و همراهی صمیمانه‌ی سید محسن بنی‌فاطمه میسر شد.
گفت‌وگو با محمدکاظم مزینانی به بهانه‌ی دریافت جایزه‌ی جلال آل احمد 1395/9/22
گفت‌وگوها بهانه می‌خواهند بهانه‌ی این گفت‌وگو تولد نویسنده‌ای است که با دومین رمان خود جایزه «جلال ‌آل‌ احمد» را از آن خود می‌کند، رمانی که در فراز‌وفرودهایش اسراری راز‌آلود از تاریخ معاصررا در خود دارد در جامعه‌ی ادبی ما که نویسنده‌های صاحب نام بسیاری وجود دارد با تعداد آثار فراوان شگفت‌انگیز است یک نویسنده با رمان اولش موجی از هیجان نقدونظر را در جامعه به راه اندازد و با رمان دوم شیوه‌ای نو در روایت البته در رمان‌های این سال‌ها را به دست بدهد و جوایزگوناگون از جمله جایزه‌ی کم‌تر دیده شده‌ی جلا
گفت‌وگویی متمایز با منیژه آرمین 1395/9/6
ین کلمه‌ی مصاحبه هم از آن کلمه‌هاست. خوب معنای عمومی‌اش را همه می‌دانند، مخصوصاً خبرنگاران که خودم هم زمانی همکارشان بودم و هنوز هم به نوعی هستم. گفتم مراجعه کنم به لغت‌نامه‌ی دهخدا شاید چیز تازه‌تری در آن بیایم که اتفاقاً یافتم: «مصاحبه با کسانی که اطلاعاتی در امری دارند.» در این‌جا رحمتی هم بفرستم برای علامه دهخدا که هر وقت می‌روم سر کتاب لغتش که معنایی بیرون بیاورم، اقلاً دو سه ساعتی مرا می‌کشاند درون معانی لغات هم‌جوارش، از بس که قلم شیرینی دارد! خوب بگذریم. البته به درست
گفت‌وگو با احمد دهقان 1395/6/16
احمد دهقان، نویسنده‌ی محبوب داستان خوان‌های حرفه‌ای و یک بدبیاری بزرگ برای گروهی از منتقدان است. منتقدانی که حوزه ادبیات دفاع مقدس را متعلق به خودشان می‌دانند و معتقدند هیچ کس بدون اذن ورودشان نباید در این عرصه طبع آزمایی کند. برای این گروه از منتقدان، ادبیات دفاع مقدس همان کارکردی را باید داشته باشد، که ستاد تبلیغات جنگ در قرارگاه کربلا، طی هشت سال دفاع مقدس داشت. و با چنین دیدگاهی، آثار دهقان نه تنها غیر قابل قبول، که نقض غرض است. اما کیست که اطلاع نداشته باشد در سال 1367 جنگ به پایان رسیده و
شعر و شاعرانگی محمدکاظم کاظمی 1395/6/14
آنچه می‌خوانید گزیده‌ای از گپ و گفت‌وگوی ادبی چندپاره‌ای با محمدکاظم کاظمی است. نوشته‌ی پیش رو، از شکل مصاحبه خارج و صورت خودزندگی‌نامه نوشت پیدا کرده است. در جمله‌ها و بیان و کلام کاظمی، تصرف شده است، نه از شناخت کاظمی می‌توان رویگردان بود و نه از خوانش شعرش. اخلاق شاعری او و رخداد شاعرانگی و خاصیت شعرش، مخاطب را به پی‌جویی و واکاوی، وامی دارد. نوشته حاضر، از تلفیق دریافت‌های نویسنده با دریافت‌های خود شاعر از شعرش برآمده است.
آرشیو : هنر بدون تعهد، دیگر هنر نیست 1395/5/26
در هفته‌ای که گذشت، ولایت بلخ میزبان محمد سرور رجایی، شاعر و روزنامه‌نگار افغان مقیم تهران بود. وی نماینده خانه ادبیات افغانستان در ایران و مسئول دفتر شعر و قصه مهاجران افغانستان در حوزه هنری است. گفتگوی ادب فارسی را با رجایی بخوانید.
آرشیو : ممیز یک انسان سانسور چی دیده می شود 1395/5/26
درباره کارشناس این طورنیست در صورتی که واقعا شوراها و افراد آن به عنوان کارشناس هستند . به نظر بنده این نوع برداشت از این دو واژ ی نزدیک به هم درست نیست . چرا که ممیز هم همان کار اصلاح را انجام می دهد اما ممیز یک انسان سانسور چی دیده می شود.
آرشیو : یک سیلی محکم به دشمن 1395/5/26
به نظرم حوزه هنری که مدرسه است که باید بیشتر به آن پرداخته شود تا نسلی هنرمند و انقلابی از درون آن رشد کند و بیرون بیایید .
شفاف‌سازی ، روشن‌سازی/ مصاحبه‌ای با میلان کوندرا 1395/5/25
مصاحبه‌ها، مانند آنهایی که در مطبوعات می‌بینید، تنها رونوشتی تقریبی از آن‌چیزی که مصاحبه شونده گفته است، هستند. این مساله تا وقتی اهل علم و منتقدان به حرف‌های شما اشاره نکنند چندان مهم به نظر نمی‌رسد؛ اما در غیر این صورت جمله‌بندی‌های شما و کلمه‌های شما واقعا اهمیت پیدا می‌کنند. صحت و درستی یک کار در تقریب از بین می‌رود.
1

حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری است. طراح و برنامه‌نویس : علی‌رضارضایی